tisdag 25 oktober 2011

Ut och vattna med dig människa!!

Har ingen lust alls att ge mig ut i den mörka kalla kvällen för att vattna, men det finns ingen pardon minsann, fast jag kan ju alltid skjuta upp det några minuter genom att sätta mig här en stund;-) Det blev ingen husgrupp i kväll, Jim är bortrest och han som skulle hålla i det istället blev sjuk, och det är där vi håller till. För min del visade det sig vara ganska passande eftersom Christopher hade migrän när han kom hem från trumlektionen.

Det börjar närma sig Halloween, min första här. Jag tycker att det är svårt att förhålla mig till den högtiden. Jag tycker verkligen inte om den, men barnen påverkas ju av omgivningen och måste ju få ta del i det kompisarna gör. På min promenad i omgivningen i morse såg jag den ena läskiga varelsen värre än den andra i folks trädgårdar. Jag skulle inte våga gå förbi själv om det var jag som bodde där. En hade ett blodigt ben som kom ner ur den stängda bildörren..... (log lite mitt i allt, måste jag erkänna) Christopher ska vara utklädd i skolan på måndag och ville ha en mask med det förvrängda "skriket". Nej, det gick inte igenom censuren........ Jim och jag åkte till en affär när inte barnen var med och plockade ut några dräkter som vi tyckte var ok. Det var nå'n läskig gorilla och så "The Joker" från Batman. De var nöjda som tur var, så det ordnade sig utan att släppa in ondskan i sitt hem. Jag har en fejk-pumpa med blommor i utanför dörren, och så vill nog barnen karva ut en riktig också kan jag tro.

Jaha, nu har jag nog ingen återvändo längre...... Ut och grabba slangen och jaga undan alla läskiga varelser där ute;-)

1 kommentar:

  1. Ja, vem vill hylla det onda...
    Men jag har verkligen upplevt att mina barn blir mer rädda om man pratar om Halloween som något mörkt och läskigt än om man bara låter det passera med nån fest eller maskerad.

    Tydligen tycker de att det är lite kul under några år, sen är det borta.
    Men det måste vara läskigt med att vara omgiven av monster och sjuka figurer... Känns väl som det räcker som det är här i världen.

    Men ut med slangen! Passa på att be en bön för alla som lever i fruktan och nöd när du vattnar. Jesus har vunnit en fullständig seger.
    Tjoho!

    SvaraRadera