torsdag 6 oktober 2011

Oh, Happy Day

De senaste dagarna har jag funderat på och glatt mig över att Jesus ska komma tillbaka. Ett ämne som kan vara lite skrämmande och svårt att ta till sig ibland. Men efter att vi sjungit följande rader på husgruppen i tisdags stannade det verkligen kvar i min hjärna:

"One day every tongue will confess You are God
One day every knee will bow
But still the greatest treasure remains for those
Who gladly choose you now"

Sen idag hamnade jag på följande ställe i min dagliga bibelläsning:
Matt 24:30-31
(Då ska) människosonen komma på himlens moln, med makt och stor härlighet. Och han ska sända ut sina änglar vid ljudet av en stor basun, och de ska samla hans utvalda från de fyra väderstrecken från himlens ena gräns till den andra."

Så mäktigt, jag blir alldeles tagen av att läsa....... Vilket hopp och vilken framtid vi har!

Flera av er tänker säkert: "Hur i hela friden kan hon tro på allt det där?" Och det kan man ju fråga sig........ Men så är det väl med tron, den går liksom inte att förklara. Det är bara en inre visshet.

1 kommentar: