tisdag 18 oktober 2011

Trumkillen på G igen

Idag har Christopher börjat på trumkurs igen. Det är på samma ställe där lägret var i somras. Nu ska han gå 2 ggr/vecka i 6 veckor. Så kul för honom, han var riktigt taggad! (hoppas han hinner med sina läxor bara, han är ju inte världens snabbaste när det kommer till det.)
Igår hade han ett par problem som var ganska kluriga i matten...... Vad sägs?

(Alltså det om Erin's aquarium) Det är inte så lätt för en 10-åring att klura ut det här, och inte för en 44-årig mamma heller. Vi fick ta det till den något äldre pappan, som efter lite hjärnarbete fick rätsida på det hela. Då förstod vi två andra också, och idag gick det mycket lättare när han kom hem med ett liknande tal. Men lite svårt var det väl allt, alla ni mattesnillen därute?

Det var ungefär samma känsla som när jag som typ 20-åring skulle hjälpa syster Johanna med ett tal, (hon var väl ca 8-9 år) då körde jag också fast...... Om jag kommer ihåg rätt var det typ någonting om att det var 90 personer i ett rum och alla skulle hälsa på varandra, hur många handskakningar blev det totalt? Nej, matte har aldrig varit min starka sida, men nu blir jag lite upptränad av bara farten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar