torsdag 27 oktober 2011

Höstbilder och lite annat




Det gläder mig att det finns lite vackra höstträd här också. Lönnen har lite spetsigare blad här, men samma fina färger.

Idag när jag tittade ut i trädgården såg jag ett jättespindelnät. Det gick ända från grenen på ett träd och ner till gräsmattan. En stor krabat till spindel tronade i mitten av sitt verk. Ganska imponerande måste jag säga.



Tyvärr måste jag ta bort det eftersom det oftast är mörkt när jag går ut och vattnar gräsmattan. Jag vill inte fastna i nätet!!


Igår var jag och hjälpte Helena (min svenska vän) att städa i deras nyinköpta hus. Så kul för dem! Hoppas det är vår tur snart också;-)

1 kommentar:

  1. Fina höstlövsfärger, här har vi snart inga löv kvar på träden.
    Håller tummarna för att ni snart får hitta ett hus ni också.

    SvaraRadera