onsdag 5 oktober 2011

"Nanny"-utryckning

Det regnar här idag! Det är så mysigt, man känner sig som hemma och inte behöver man tänka på att vattna gräsmattan. Idag har jag haft Joseph hemma, känner att jag själv också fått en släng av förkylningen.

I morse ringde en kompis som blivit dålig och måste till läkaren. Hennes dilemma var att hon förutom ett av sina egna barn, hade tre andra som hon passar. 1 sjumånaders, en 1-åring och en 3-åring. Hennes egen är 7 år och så en stor hund också....... Kul att få hjälpa till och göra en utryckning. Barnpassning är ju mitt område! (Sorry, alla förskollärare, jag menar givetvis att pedagogik är mitt område;-)) Det gick bra, ingen var ledsen, vilket är helt otroligt med tanke på att 7-månadersbäbisen låg och sov när hon åkte, och fick vakna upp med en främmande människa i huset..... Skönt att få göra lite nytta i alla fall!

Nu måste jag åka och plocka upp Christopher från skolan.

1 kommentar: