onsdag 31 augusti 2011

Goda nyheter och lite annat

Är så glad för min fantastiska vän Pernilla, hennes tumörer skrumpnar bort!!
Hon har haft (och har) en tuff kamp att kämpa mot denna hemska sjukdom, men idag fick hon beskedet att de skrumpnar bort allt mer. Nu får vi bara fortsätta att be att de försvinner helt!


Jag bekämpar en kamp av ett helt annat slag just nu.......helt världsliga och obetydliga i sammanhanget..........Myror i skafferiet! Jag har haft dem i andra skåp och bävat för den dagen när de skulle invadera i skafferiet. Försöker att se till att allt är i plastpåsar och inget som kan dra till sig myror är åtkomligt för dem. Men nu hade jag missat en förpackning kakor. Barnen skulle få ta med till skolan att ha efter lunch. Det blev inte så, för det bara kryllade runt och i den förpackningen, och nu när jag börjar ta ut den ena efter den andra saken så är de lite överallt kan man säga. Vet inte hur man ska göra flingpaketen ogenomträngliga.........De är för stora att sätta plastpåsar omkring.

Idag kom Jim med lite jobb till mig igen. Bäst att sätta igång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar