måndag 1 augusti 2011

1 vecka kvar

Oj, vad tiden går fort! Nu har vi varit här i över två veckor. Första veckan var det läger! Så underbart och härligt som det bara kan vara i sällskap av goda vänner och Jesus!! Barnen bara njöt av att slippa anstränga sig på "kompisfronten" (och jag också) så skön känsla att folk vet vem man är och känner en. Man behöver inte anstränga sig liksom. Ibland känns det som man är en annan person när man umgås på engelska.... De svenska orden bara trillar ur en och så blir man mer spontan på köpet.

Den senaste veckan har vi varit i stugan en del umgåtts med många vänner och njutit. Har även hunnit med att undersöka Josephs lungor för astman. Hade hoppats på att han skulle vara mycket bättre och kanske kunna trappa ner sin medicin, men tyvärr..... Han hade c:a 70 i inflammation i lungorna och han borde ha under 20. Bara att fortsätta knapra piller...... Som tur är skrev de ut medicin för ett år, de är ju så dyra så jag är glad för det. På bara en förpackning kommer han upp i högkostnads-skyddet. Vår försäkring i USA täcker inte redan befintlig sjukdom, därför tackar vi sverige för medicinen!

Håller på att ansöka om min förskollärar-legitimation. Det passade så bra att man kan göra det från och med idag. Nu hinner jag gå till min förra chef och få intyg osv:-)

Tyvärr vet jag inte hur jag får över foton till mammas dator, så jag kan inte visa er hur vi har det. Idag har vi sett Henrik & Olyas nya fina lya. (bror och svägerska) De senaste dagarna har vi, alla syskon setts en del. Så kul att busa med kusiner, både små och större!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar