onsdag 24 augusti 2011

Fullt upp

Idag har jag jobbat färdigt, det tog längre tid än jag trodde att beta av listan som jag fick. Det var i alla fall kul att känna sig lite nyttig igen.

Idag tog vi Christopher till Optikern. Han har haft ont i huvudet varje dag den här veckan, inte så han har blivit liggande, men han har gått på alvedon konstant. De sa att han hade lite försämrad syn så han fick glasögon att ha i skolan samt när han läser och kollar på tv. Optikern var inte säker på att det kunde orsaka huvudvärken, han tyckte inte det var tillräckligt stort synfel för det. Det borde väl bli lite bättre i alla fall kan man tycka?!

Nu ska jag ta och läsa det sista i "Nybyggarna" innan jag somnar. Jag läste "Utvandrarna" precis när vi flyttat hit, vi hade den sen tidigare. Sen hittade vi "Invandrarna", "Nybyggarna" och "Sista brevet hem" på en begagnad bokaffär i Norrköping i somras när vi var hemma. Jag känner mig helt inne i Karl-Oskar och Kristinas liv. Mycket intressant, särskilt när man själv gjort samma grej, bara typ 160 år senare....Man inser hur liten världen har blivit mot hur det var då, deras flytt var verkligen ett kliv ut i det okända och helt definitiv. Ingen väg tillbaka och aldrig mer kunde man träffa sina nära, eller ens prata med dem. Jag är tacksam över att ha flyttat i en tid där man kan använda skype, facebook och andra medel för att hänga med i livet därhemma.

God natt!

1 kommentar:

  1. Vi är också glada att det finns Facebook och bloggar :)
    Hoppas att Christophers huvudvärk släpper nu då..!

    Kram

    SvaraRadera