torsdag 18 augusti 2011

Skolstart, extrajobb och bröllopsdag

Efter att ha haft det lite segt sen vi kom tillbaka drog allt igång på en gång igår. Det var ju skolstart; Två glada grabbar kom hem efter första dagen! Christopher hade fått en jättebra lärare och klassen verkade bra. Joseph fick också bra lärare (nå'n hade visst sagt att han inte trodde på läxor...), han hade blivit satt i "Advanced Math", det kända han sig lite stolt över, men det bästa var att han hade fått sitt andra val på "electives" som var "Band". (Alltså spela instrument i ett band) Han hade inte riktigt vågat ta det som första val, men nu var han överlycklig att ha hamnat där.

Jag har fått ett litet extrajobb några dagar; jag letar efter och för in adresser i ett datasystem för samma företag som Jim jobbar åt. Det är helt ok, man blir lite stel i nacken bara;-)

Och så hade vi ju femtonårig bröllopsdag igår också! Vi passade på att gå ut och äta lunch när barnen ändå var i skolan.

Det blev skaldjur på "The Red Lobster" Gott och trevligt!

1 kommentar:

  1. Jag är inne på din sida då och då. Så ser jag hur ni har det. Tack för bloggen! Bröllopsdagen är införd i min mobil *ler* så kanske jag kan komma ihåg nästa år. Kram från Ulrika

    SvaraRadera