fredag 12 augusti 2011

Skolregistrering och hårklippning


Mängder av papper att läsa och fylla i - Skolstart! Igår kväll var vi i Christophers skola på en informationskväll. Han får en lärare som verkar bra. Än så länge vet vi inte vilka klasskompisar det blir. Han hoppas förstås på några från sin förra klass. Josephs registrering var i tisdags, så vi missade den, men idag fanns det möjlighet för dem som inte kunde på den utsatta tiden.

Jag hade tänkt ta grabbarna till frissan som jag har gått till innan skolan börjar, men det bar mig emot av pinsamma skäl..... Jag har nämligen gått till henne två gånger utan att veta eller förstå att man ger dricks till frisörer här. Nu känns det pinsamt att gå tillbaka, men jag ska göra det när jag måste för mitt eget hår. Grabbarna tog jag itu med själv igår....


Det ser ut som hela pälsen åkte av..... Men de blev nöjda, och jag också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar