onsdag 29 juni 2011

Knott's Berry Farm

Jim och jag gick på en "Time share presentation" för några månader sen. En mycket vanlig företeelse här. Man går till ett typ lägenhetshotell, och så försöker de med alla experter och med alla medel att få en att köpa in sig på en vecka om året. Man kan byta och spendera sin vecka på många andra ställen i världen. Hur de lockar till sig folk är att erbjuda eller muta folk med olika attraktiva saker. Vi fick 4 biljetter till Knott's Berry farm, som är en nöjespark, 4 biljetter till en båttur i San Diego-området och 2 biljetter till Catalina, en ö som ligger en bit utanför här. Behöver jag nämna att vi endast plågade oss igenom dessa timmar för att få priserna?

Så igår tog Jim ledigt från jobbet och vi hade en heldag på "Knott's Berry Farm". Det var kul, vissa uppskattar ju åkattraktionerna mer än andra. Den värsta i familjen fick vi andra tre övertala på slutet att ta det lugnt och inte ge sig på den allra värsta förrän han var helt frisk och helst lite mer vältränad...... Helt riktigt, det är Jim som är värst av oss. När jag tänker tillbaka på när jag var barn och hur bergochdalbanorna var då, tycker jag det är lite läskigt hur utvecklingen går framåt. Jag minns när "loopen" var ny på Liseberg........ nu måste de gå baklänges och snurra runt i alla möjliga vinklar....Ja, ja, jag är väl lite gammal kanske....
Vi blev riktigt blöta på flera av åkattraktionerna. Tur att solen lyste på oss. Men framåt kvällen stoppade vi in grabbarna i en torkmaskin, Christopher var så förkyld också.



Och tidigt i morse gav sig Jim iväg till San Francisco igen. Kommer hem i morgon kväll, så det var bara en snabbtur den här gången. Men nästa vecka ska han dit igen och då hänger vi med allihopa. Hurra!

1 kommentar: