torsdag 23 juni 2011

Boga

Idag provade Helena och jag något nytt på YMCA. Boga.... oj, oj, oj.. Man skulle balansera på en stor boll och vika kroppen i vinklar den aldrig varit i förut. (samtidigt som man höll sig kvar på bollen) Först var vi lite fnissiga, men sen började vi gå in för det lite mer. Intressant och ganska skönt att använda muskler man inte trodde fanns. (Får se hur intressant det känns i morgon;.)) Hon började sig med att påpeka att jag hade alltför långa ben för att använda den vanliga bollen.... (Ha, ha, missfoster?), så jag fick ta en större. (som var ännu svårare att ligga kvar på) Undrar om den lilla korta damen som ledde det hela förstår hur det är att hålla styr på en kropp, med armar och ben som en chimpans, som min svåger brukar påpeka att jag har......(mycket får man tåla)

Önskar er alla en härlig midsommar!!
(Själv väntar jag med att fira tills på lördag......)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar