fredag 3 juni 2011

Shopping

Idag har jag varit runt överallt känns det som....... Vanlig mataffär, mataffär där man kan köpa havremjölk och så behövde jag en klädbutik. Fars Dag är på antågande plus att barnen växer ur sina kläder.... (Kan det hänga ihop med att maten tar slut hela tiden ;-))
Jag gick omkring och strosade i butiken ett bra tag, hittade lite av varje för typ halva priset, och så hade jag min rabattkupong på 10 dollar. Det visade sig bara, när jag kom fram till kassan att den inte börjar gälla förrän på söndag..... Det var bara att gå tillbaka med grejorna och hoppas att de inte tar bort alla rea-priser när kupongen börjar gälla, då kommer jag ångra mig.

Christopher har haft så många omgångar med huvudvärk och kräkningar sen vi kom hit. Vet inte om det är mjölkmagen som krånglar..... Det är mjölk i mer saker här t ex bröd, kex, och kakor. Och inte lika lätt att hitta de ersättningsprodukter vi är vana vid. Annars är det migrän. Nu i veckan hade han ett anfall igen. Då sa han att det började med att han fick ont i huvudet och ont bakom ögat och helt plötsligt blev allt suddigt. Sen dröjde det bara en halvtimme tills han kräktes och sen sov han i 3 timmar. När han vaknade var han helt ok igen. Ja, ja, vi får väl låta undersöka honom så småningom, men än så länge har vi ingen försäkring. Sjukförsäkringen är en djungel att ta sig igenom för att hitta nå't som är bra. En dyr djungel!

2 kommentarer:

  1. Stackars liten inte kul:(
    Hoppas ni har det bra over there...
    Här har vi högsommar värme, fantastiskt:) Och skolavslutningen närmar sig.
    Vi har funderat fram och tillbaka om det där med skorna. Vi är lite rädda att det blir fel, vi kan ju inte det här så bra... Och så var det det där med betalning. Man kunde fylla i faktureringsadress. Men de kanske inte funkar att fylla i Sverige då.
    Tusen tack för att du ville hjälpa till. Men jag tror att vi kanske krånglar till det för er:)
    Önskar er en härlig dag / Kväll / morgon
    Kramkram / Nettan

    SvaraRadera
  2. Hmm... kuponger.. man kan aldrig vara säker på vad som gäller... :)

    Hoppas ni hittar en ba lösning med sjukförsäkringar och att Christophers huvudvärk försvinner.
    Kram

    SvaraRadera