torsdag 24 maj 2012

Olycksfall vid frukostbordet

Precis när vi återhämtat oss från ett varigt sår kommer det ett nytt.... Ja, det är Joseph som är i farten igen. Vet inte hur han lyckas, men han slår sig så illa ofta när han ramlar, och till råga på allt får han ofta infektioner och komplikationer i sina sår och skador. Den här gången var det benet, bättre än läppen i alla fall. Han var på väg med tallriken från skåpet till bordet, snubblar på mattan, tappar trallriken så den går i bitar och ramlar på en av bitarna och får ett riktigt djupt och även brett skärsår. Det var en av IKEAs djupa keramikskålar, de har en ganska tjock kant. Jim stack och köpte såna plåster som håller ihop, istället för att sy. Hoppas att det räcker med det. Och så svabbade vi med sårtvätt, här ska hållas rent, inga dåliga bakterier, tack! (Hade ju förstås packat ner alla sår-relaterade saker, men som tur var, var de lådorna kvar här....)

En annan sak som grämer mig just nu är att jag har problem med ryggen. Vaknar vid 3-4 varje natt och kan knappast andas för att det gör så ont i ryggen. Hade det innan flyttståhejet började, men det har förvärrats av allt jobb förstås. Tror att det dels är sängen också, men jag har ju kunnat sova på den förut. Spikmattan och tigerbalsam lindrar för stunden, men ingen långvarig effekt. Jag får väl vara glad att jag inte har ryggskott i alla fall, det fick jag ju när vi flyttade in i det här huset.

Nehej, nu kan jag väl inte sitta här och lata mig längre, nu ska köket packas ner!

1 kommentar:

  1. Stackars Joseph..! Och stackars dig Ing-Marie! Du får ta tag i det här med ryggen när ni flyttat in, tycker jag.
    Känner igen mig, fick en rejält svullen arm när vi flyttade in, lite lymfödem.
    Hoppas du kan få träffa en sjukgymnast som kan hjälpa dig eller någon annan kunnig person. För mig hjälpte Pilates superbra. De rörelserna styrker ju bål, säte och rygg så att man blir stabil. Dessutom fick jag lära mig att stretcha ut musklerna.
    Ja, ja, du kanske har en annan ryggproblematik. Men hoppas, du får hjälp och hoppas allt flyttande går bra och att ni fick ner garageporten!
    Vi är med er här borta1

    SvaraRadera