tisdag 15 maj 2012

Hälften är borta

Halva familjen är på skolresa, Jim och Christopher. De är på ett gammalt skepp från 1850-talet. "Star of India"
De ska leva som man gjorde på skeppet på den tiden. Jag är glad att Jim är med. Det hade känts lite läskigt att skicka iväg minstingen annars. Konstigt att man tycker att 10-åring nummer två är mycket mindre än vad man tyckte nummer ett var i samma ålder.......

Jag har jobbat i huset från morgon till eftermiddag - kväll, varje dag sen i lördags och känner mig ganska slak just nu. Men Joseph och jag ska ut på galej, så nu är det dags att rycka upp sig! Vi ska gå på bio och se "Hunger games" Vi har båda läst boken, så det var ju passande tyckte vi. Först ska vi gå till Biblioteket och roa oss..... Joseph behövde få tag på en biografi till skolan. Nej, nu var det slut på min lilla vilopaus, dags att dra......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar