fredag 4 november 2011

Regniga,härliga fredag!

Idag öser regnet ner!!! Senast vi hade ett sånt här ihållande regn var i April när mamma och pappa var här, och Jim, Pappa och grabbarna var på en basebollmatch. I början på maj var det någon som sa till mig att nu kommer det inte regna på riktigt förrän i november....jag hade så svårt att tro det då, men mycket riktigt blev det så.

Idag hade vi trevligt lunch-besök! Kyrkans missionärer från Indonesien är hemma på besök, och vi fick äran att låna dem lite, trevligt! Han är från Indonesien och hon är härifrån Amerika. Så inspirerande att få ta del av vad som händer i andra delar av vår värld.

I kväll har vi "Ladys Night" hemma hos Sophie, en tjej i församlingen. Vi har tjejträffar med olika tema en gång i månaden. Nu går vi också igenom ett studie för kvinnor varje söndagskväll, det är bra för mig med lite intensiv-umgänge, kommer in mig lite bättre i gänget!

Önskar er alla en trevlig helg!!

3 kommentarer:

  1. Hej Ing-Mari! Nu har jag också läst igenom din blogg! Så roligt att få ta del av allt som händer hos er där borta :)

    Psalmen som du lade upp (139), den är en av mina absoluta favoriter. Vilken trygghet att vi har Jesus. Det är så lätt att glömma ibland när livet rullar på, men så skönt att bli påmind. Kraaam från Vickie (Norrköping Vineyard)

    SvaraRadera
  2. Kul med Ladies Night, även om det är utan Martin Stenmark som ju brukar ha Ladies Night här i Sweden, (Burr..!) gott att börja få vänner.
    Kram!

    SvaraRadera