tisdag 29 november 2011

Bakdag

Jag hade fått lov att ha den lilla maskinen som omvandlar elen så att jag kan använda elektriska prylar med 220 volt. Det var lite enklare när Jim var i garaget........ Han hävdar bestämt att han behöver den till sin skrivare på kontoret. Jag behöver den till köksassistenten, hårtrimmern, och symaskinen..... Hmmm, det verkar som den används till fler saker här hemma......Ja, ja, jag förstår väl att man använder en skrivare oftare än en symaskin....(i alla fall så sällan som jag syr.....) I alla fall......, därför var det bara att ta itu med degen idag, när jag hade den lilla transformatorn hemma. (eller svarta klumpen som den också kallas)


Jag fick tag i saffran också, fruktansvärt dyrt, men det är ju bara jul en gång om året.


Tyckte att det var lika bra att fortsätta när jag ändå hade bakångan uppe, och en pepparkaksdeg i kylen.......


Fick hjälp av min superbagare en stund också!

1 kommentar:

  1. Imponeret over din autentiske svenske cuisine midt i Sydcalifornien, det var så konstigt at få äte kläddkake mitt i en så annerlunda värld.... men så härligt! Her har vi ikke så mycket juligt, for vi skal resa til Frankrike på skiresa med alle tre pojker over julen. Har dock svenske pepperkaker som vi köpte i Malmö da vi var på barnvelsignelse sista söndag i Malmö Vineyard (med en dansk tjej som har giftet sig med en ghaneser, så de får inte bo i Dk) .... se Jörn Hjorth "back in the boots" på David's fine film
    http://vimeo.com/32957098

    SvaraRadera