fredag 25 november 2011

Black Friday

Idag var det den stora köpdagen, kallad "Black Friday". En massa rea-priser, många passar på att göra sina jul-inköp. Vissa affärer öppnade kl 24.00 igår kväll.... folk var som galna. Vi hade sett något som var värt att vänta uppe på tyckte vi, så Jim åkte iväg efter att vi andra gått och lagt sig, men när det visade sig att kön att ens komma in i affären ringlade sig runt hela stora byggnaden gav han upp. Det var absolut inte värt det att stå flera timmar i kö på nattkröken!!

Den affären jag ville gå till (Guitar center), hade inte nattöppet.....Jag har väntat på att köpa mig en förstärkare till mitt piano, sålde ju min innan vi flyttade eftersom den inte skulle funka här. Nu hade även mina hörlurar gått sönder så jag hade ingen möjlighet att spela..... Jag hittade en, för ett bra pris och känner mig väldigt nöjd!

2 kommentarer:

  1. Kul! Verkar som om det sprider sig till Sweden också, det här med Black Friday.

    SvaraRadera
  2. Vi holdt American Thanksgiving på forsamlingen, for vi har fått et forskerpar från Georgia som ville ha det. Det var en mysig potluck och kanskje en tradition vi kommer at fortsätte. Mikrofonen gick rundt och alle, barn och vuxne, talede om en eller två saker som vi er tacksame for. Men Black Friday tanken bryr jeg mig inte om skal nå Dk! Och USA kan få tilbake Halloween och Valentine's Day också!

    SvaraRadera