måndag 5 september 2011

Joseph ska spela klarinett

Nu har Joseph bestämt sig för att spela klarinett. Han ser fram emot det och tycker att det ska bli jätte-kul. Jag tror det passar honom. Vi köpte en begagnad på "Craigs list" i går, vilket är som Blocket. Kusin Jeff, som är expert på alla möjliga instrument godkände den, så jag hoppas det blir bra nu.


Idag har vi en slappardag! En välbehövlig sådan efter en ganska intensiv helg. Jim ska iväg och se om han hittar någon bil, det är inte helt lätt att bara ha en bil i det här landet......

Joseph hade en bok, som han anser är en tjejbok, att läsa i sin svenska. Han stred innan han kom igång, hur hemskt kan det va, undrar jag bara? De följande två böckerna han ska läsa verkar mer spännande, så jag tror nog inte det går någon nöd på honom. Det är bra att han läser på svenska. Han har redan tappat lite med stavningen märkte jag när han gjorde ett diagnostiskt rättstavningstest i fredags. Han kämpar vidare.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar