torsdag 15 september 2011

Händiga "Handy man"

Här kommer fortsättningen på rått-problemet; Jag inser hur praktiskt det är att hyra sin bostad. Här har vi råttor på vinden och då ringer man bara så kommer någon annan och knallar upp på vinden och tar itu med problemet:-) Vi har en riktigt trevlig "Handy man", han såg inte direkt fram emot att ge sig upp på vinden igår, men iklädd overall och gasmask gav han sig upp i råttnästet. Alla fällor var fortfarande tomma(!?) Kan det vara så att vi redan fått ner populationen med de två som var döda förra veckan? Den som pestkontroll-killen hittade hade dött av råttgift, så troligen har någon av grannarna lagt ut. Han hittade hålet in och ska komma och täppa till det nästa vecka, samtidigt som han kollar fällorna igen. Heja Pete!
Den som ligger och förpestar luften är nog ganska förmultnad nu, (jag får så äckliga bilder i huvudet när jag tänker på det) lukten har gått ner avsevärt så nu kan nog Christopher flytta tillbaka snart. Det är bara det att nu tycker han det är så mysigt att sova hos Joseph, så vi får väl se när jag kan få tillbaka honom in till sig. Han kunde inte erkänna att lukten började försvinna i förrgår, förrän jag sa: du kan inte flytta in dit än ändå. Då sa han Ok, det har gått ner ganska mycket;-)

Christopher har fått en kompis i huset mitt emot den här veckan, det är bara det att de ska flytta på lördag (?!) Han kom hit i somras med sin mormor, de bor ihop med en moster till pojken och hennes familj, men nu när de blev två till i hushållet måste de flytta till ett större hus. Jag hoppas verkligen att de kan fortsätta och skejta ihop även efter att de flyttat. Mormor och jag har bytt telefon-nummer i alla fall.

Christopher satt och längtade till Sverige i morse...... Han tycker det är jobbigt att prata engelska hela tiden sa han. Jag tror han spänner sig, och anstränger sig till max i skolan, både med lektioner och kompisrelationer. Joseph däremot verkar nöjd, han tycker om ämnena i skolan, är utmanad på ett bra sätt. Jag måste utgå från att det kommer bli bra för dem båda, annars grunnar jag ihjäl mig på om vi gjorde rätt eller ej.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar