onsdag 25 april 2012

Trevande packning

Nej, nu orkar jag inte vänta längre bestämde jag mig för, för en stund sen. Jag började packa helt enkelt. Igår fick vi avslag på lånet:( Han som är vår representant på låneavdelningen sa att det inte fanns grunder för de saker de anmärkte på. Det känns som vi går i motvind! Så idag är stackars Jim överhopad med arbete igen för att försöka bevisa sin sak. Det de anmärker på nu är att det ser ut som om han var arbetslös mellan april till oktober förra året. Han jobbade för samma företag då som han gör nu, men han blev inte anställd förrän oktober-november någon gång. Man tycker inte att det borde vara så svårt att titta efter var pengar kom in på kontot ifrån varje månad under den tiden...... Jag tycker allt är så invecklat och besvärligt här så fort man ska göra något, och med ens verkar inte sverige så byrokratiskt längre:) Nu tyckte jag ändå inte att jag kunde skjuta fram packandet längre.......än har vi en chans, och i så fall har vi nycklarna till huset på måndag. Kalla mig envis, optimist, eller till och med dumdristig, men nu packar jag ihop det här bohaget..... det värsta som kan hända är ju att jag får packa upp igen;)

3 kommentarer:

  1. Åh...vilka kämpar ni är! Vi hejar på er härifrån Svärje!
    Rätt vad det är så funkar det och ni har ert egna hus!

    SvaraRadera
  2. Jag minns vår vånda innan husköpet kom i hamn och känner med er. Ber o hoppas på den bästa lösningen för er!! Kram

    SvaraRadera
  3. Kram från Anna skulle det ju stå

    SvaraRadera