lördag 28 april 2012

snabb uppdatering

Är på språng till fotbollsturnering, den pågår i två dagar, tänkte bara berätta läget helt snabbt. Trodde att det skulle vara ett Ja, eller Nej idag, men vi lever fortfarande i ovisshet:( Det visar sig att vår handläggare har gjort en massa fel och det är det som orsakar en massa frågor hos långivarna. Vår mäklare vill att vi ska ta en annan låneperson som han känner. Hon har redan tittat igenom våra papper och säger att det bara är dåligt skött, det finns inget som gör att vi inte skulle få ett lån.......Men då måste vi få ett uppskov på två veckor och det är inte säkert banken som äger huset vill ge oss det....... Vi vet varken ut eller in just nu. Jag känner bara att jag inte orkar med stressen längre. Man känner sig icke önskvärd i detta land, eftersom det är så komplicerat om man är sjuk, ska få plats på en skola, hyra ett hus, eller ta ett lån.....Inget vi har försökt åstadkomma här har varit enkelt. Ursäkta att jag spyr galla,det bara kom ut! Om jag ska se det från den ljusa sidan, så skiner solen, jag har min man och mina barn omkring mig, vi har tak över huvudet, och är friska. Sedär, nu känns det genast lite bättre!

1 kommentar: