onsdag 18 april 2012

Jaa ni.......

Det var visst trögt med detta hus....... När det började ljusna lite på lånefronten, dyker det upp något annat. Vi lånar genom en organisation som heter VA. De lånar endast ut till så'na som varit i tjänst för armén. Det är en hel del fördelar, men de är också mer petiga på att allt ska vara perfekt i huset, för de står för reparationer på det som går sönder det första året, tror jag..?
Nu hade de skickat ut en taxeringsman, han taxerade huset till ungefär det vi ska ge för det, men han hittade också en del fel som satte käppar i hjulet. Ett badkar behövde tätas, och en dörr bytas ut. Vi har ju inte fått klart med lånet än så vi kan ju inte bekosta ett hus som vi kanske inte ens får...... De som äger huset är borta ur bilden och vill inte betala något. Här blir ju hela processen låst liksom, för en dörr och ett badkar(?!) Mannen ska komma ut och se till att allt är ordnat om några dagar, men ingen kan ordna det..... Jaa ni, nu tog vi saken i egna händer så en vän till oss som är hantverkare skulle hjälpa oss att fixa med material som han redan har, och så får vi köpa en dörr i tro! Man blir nästan full i skratt, vad ska komma upp härnäst? Hoppas det var den sista prövningen nu. Vi skulle kunna få huset om en dryg vecka, men jag har inte börjat packa än, för det är ju lite osäkert fortfarande.

Nu har jag haft annat att tänka på den här veckan också, jag är nämligen barnvakt åt en liten kille på runt 9 månader, tror jag. Det går bra, hans mamma är svensk, så jag kan prata svenska med honom. Nu kan jag bara hjälpa till i morgon också, för på fredag är jag upptagen med annat och sen planerar jag att börja packa.

Joseph är tillbaka i skolan, men kommer hem som en trasa på eftermiddagarna! Han mår så dåligt av antibiotikan, så han kan inte äta, stackarn. Nu räknar vi dagarna till fredag kväll, då får han sluta. I morgon ska vi på återbesök, får se vad de säger om honom. Det var en pärs, men han har kämpat på bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar