lördag 7 april 2012

Glad Påsk!!

Idag är det påskafton! Man märker inte så mycket av påskfirande här förrän i morgon. Det är inga lediga skoldagar på grund av påsk. Vissa jobb var lediga på långfredagen, men de flesta knegade på som vanligt inklusive min man.
Vi har firat idag, med påskägg och i kväll blir det väl lite påsksupé... Vi hade delat upp huset i två halvor och gömt grabbarnas ägg i var sin del. Det var bara det att Christopher kom in till oss kl 7.15 och sa: Ni måste gömma om mitt ägg, jag ser det från sängen;)..... Inte så lyckat, men nästa ställe fick han kämpa lite mer med. Sen skypade grabbarna med med kompisarna Lindau (och kusiner Hedén på ett hörn också) från Sverige. Tror de är ganska nöjda! Jag fick hjälp av Jim att ta itu med vår hatväxt i trädgården, för förhoppningsvis sista gången. En elak kaktus utan barmhärtighet, men full av ogräs. Nu får vi leva med små stickor i minst en vecka. (Känns lite skönt att ha någon att dela eländet med;))
På lånefronten är det mycket tyst... hade hoppats att vi skulle få höra före helgen, men här ska man minsann hållas på sträckbänken, tror jag.......
I morgon är vi bjudna till några vänner i San Diego, trevligt! Men först är det kyrkan, jag har hand om barnen och ville hitta en bra DVD att visa, kom på det för sent för att kunna beställa något, men efter ett antal affärer och några telefonsamtal hittade jag en riktigt bra. Det var så jag blev tårögd när jag tittade på den. (Inte många som sitter och gråter åt en tecknad barnfilm;)) Påskens budskap berör verkligen!! Tack Jesus för allt du gjort och gör för oss!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar