fredag 16 december 2011

Ny vän och köttbullar

Idag har jag fått göra en ny bekantskap. En svensk tjej med en urgullig bäbis var hemma och fikade hos mig idag. Känner mig väldigt tacksam över att ha fått ännu en svensk vän! Och självklart är jag tacksam för alla andra vänner jag fått också oavsett nationalitet.

Satte sedan igång med att göra köttbullar för glatta livet. Har lovat till julfesten på husgruppen samt att Christopher ska ha med sig någon mat från sin nationalitet till skolan på tisdag. (Ni behöver inte göra det så avancerat, skrev läraren, om ni är från Mexico tar ni bara med en burk bönor..... Jaha, vad tar man med som är svenskt?? Kokt potatis? eller en burk sill kanske? näe, det fick bli köttbullar, avancerat eller inte.) Jag gjorde 165 stycken så det ska nog räcka till båda tillställningarna. (får göra lite till oss sen nästa vecka) Mitt största dilemma var bara att köksfläkten är trasig.... Den har varit heldöd i över en månad och vi kan inte få firman vi hyr av att sätta fart. Så har det varit med allt som behöver fixas, man får tjata! Det stinker köttbulle i hela huset och jag ser inte fram mot att städa allt fett i köket:-( Vill flytta snart!


Nu väntar jag på att Joseph ska komma hem och sällskapa med sin yngre bror så att jag kan få ta mina stavar och gå UT, behöver frisk luft och motion!
Ni därborta i Svedala har ju redan förbrukat er fredagskväll, men jag har min kvar minsann;-) Trevlig helg!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar