fredag 23 december 2011

Bråda dagar

Da'n före da'n...... Det är riktigt mysigt att få göra Jul för min lilla familj. Har just förberett julbordet, riktigt kul att få knåpa ihop sitt eget julbord. Är ju bortskämd med att få åka hem och njuta av mammas julbord..... Jag har verkligen ansträngt mig att hitta allt jag behöver, köpte ansjovis på IKEA för flera månader sen så att det inte skulle ta slut. Jag hittade t.om. kantareller i en affär för ett tag sen, till stuvningen på omeletten. Känner mig ganska nöjd faktiskt. Det är så stor skillnad när man inte jobbar också, vilken förmån att få använda sin tid hur man vill! Nästan i alla fall.... det är ju jullov nu.... Vi hade en smärre kris här igår morse, när Joseph blev medbjuden till Legoland av en kompis. (Det ligger ganska nära) Christopher kunde inte fatta hur orättvis jag var som lät honom följa med..... Försökte förklara för honom att han vinner på det i längden, annars måste jag ju säga nej om han skulle få göra något utan Joseph. Svårt att inse i stundens hetta..... Joseph som kände sig privilegierad sa i ett svagt ögonblick att han kunde följa med Christopher till skateparken i dag istället då. (något som Christopher alltid vill, men Joseph alltid vägrar...) Idag när det blev dags för besöket till Skateparken var han inte lika pigg på förslaget, men han hade ju lovat så så fick det bli och det var riktigt trevligt! Nu är det dags att laga lite middag, och sen njuta av lugnet..... Hoppas bara skumtomtarna från mamma kommer på posten i morgon.......GOD JUL allihopa!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar