tisdag 6 december 2011

Nära ögat i trafiken..... och röjning i vildmarken

Igår kväll var jag centimetrar från en rejäl krock. Jim hade lämnat in volvon och den blev inte färdig, så han ringde och bad mig komma och hämta honom på jobbet. Klockan var runt fem, så det var ganska mycket trafik. Jag körde i en fil med ganska många bilar, men det flöt på bra, behövde byta fil, så jag slängde ett getöga över axeln, och när jag tittade tillbaka framåt, så var det stopp framför mig. Det hade fyllt på så snabbt framför mig att alla bilar stod stilla, jag hade inte en chans att stanna, så det var bara att kränga ut bilen blixtsnabbt i den filen jag just kollat över axeln på. Som tur var, så var det ingen bil just där. Sååå läskigt!! Jag var helt skakis när jag kom fram. Jim berättade då att han gjort exakt samma sak förra veckan..... Än är jag inte kompis med trafiken här......men det går bättre och bättre ändå. (förutom igår förstås) Änglarna har väl fullt sjå med mig när jag är ute och kör......

Idag var jag tvungen att ta mig ann den vildvuxna trädgården. Palmerna och kaktusarna som jag tyckte var så exotiska när vi flyttade in, ligger nu längst ner på listan. Palmerna skräpar ner så förskräckligt och kaktusarna är ju rent ut sagt otrevliga. I alla fall när man måste in och emellan för att rensa ogräs runt omkring. De med stora taggar kan jag ha överseende med, men den som har små, små taggar som nästan ser ulliga ut är helt förskräcklig. Och just mitt i den växer det upp en massa ogräs hela tiden. Det går åt ett par trädgårdshandskar varje gång för det går inte att få bort taggarna. I slutet körde jag utan, var ju så full av taggar ändå....
Nu ser det lite bättre ut i alla fall, och jag har flera dagars arbete med pincetten framför mig för att försöka bli taggfri igen;-) (Nu har ju alltså en anledning att vara lite rivig mot familjen....;-))

1 kommentar:

  1. Av, ja det skænkede jeg ikke en tanke, da jeg åt burgere i jeres trevlige trädgård! Håber du snart bliver "less prickly" :-)

    SvaraRadera