lördag 5 januari 2013

Tillbaka

Nu är vi här igen. Allt såg bra ut här hemma, inga missöden vad vi kunde se. Mycket regn = glad gräsmatta. Det blev en lång hemresa...inte minst för att vi blev sittande 4 timmar i flygplanet innan det ens lämnade Arlanda..... Bara en väska på avvägar, men den hittade hem igen dagen efter oss. Vi har fortfarande jullov, så allvaret har inte dragit igång än. Skolan börjar på tisdag. Idag har jag varit barnvakt åt lilla Luke, 1 1/2 år. Det gick väldigt bra med tanke på att vi inte träffats på länge.

Jag börjar ställa in mig på att jag inte kommer in på kursen jag sökte till denna terminen. Fick beskedet 50:de reserv häromdagen....... Jag anmälde mig inte i tid tyvärr. Får vara mer på hugget till nästa termin och ansöka före sista anmälningsdagen;-)

Det är alltid spännande att ha ett nytt år framför sig, man vet inte vad det kommer att innebära. Jag hoppas på fler vänner och mer meningsfull tillvaro! Vi har så många fantastiska vänner och familjemedlemmar i Sverige, det är verkligen en välsignelse att märka att de är kvar i ens liv, trots avståndet. Jag är ändå nöjd med att vara här just nu och ser fram emot 2013!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar