torsdag 30 augusti 2012

Långt mellan varven

Ja, det blev det visst. Nu har vi haft gäster i en vecka, skolan har dragit igång på allvar, så jag har inte riktigt tagit mig tid att uppdatera. Jim är på väg till Sverige.....svårt att förstå att han ska sätta fötterna på svensk mark inom det närmsta dygnet. Känns lite orättvist, men han behövde åka för sitt jobbs skull. Han tyckte att det var jobbigt att åka utan oss, vi längtar ju allihop, och så får han åka.... Ja, ja, inte så långt kvar till jul och nu verkar det som att vi kommer iväg då i alla fall.

Skolan och alla läxor...... suck! Christopher har fått en idog lärare, nitisk och hängiven..... Han sitter 2-21/2 timma varje dag med läxor, det blir ju inte så mycket tid kvar på dagen efter det. Han har haft mer läxa än Joseph hela tiden, det tycker jag är konstigt, han går ju bara i femman. I kväll är det föräldramöte, får se om jag kan ta mod till mig och fråga, om lämpligt tillfälle uppkommer, vad tanken bakom det är. Jag tycker att barnen anstränger sig till max hela dagen i skolan, och så får de inte koppla av när de kommer hem, det skulle verkligen behövas. Jag försöker intala Christopher att han har mycket mer ork inom sig än vad han vet om, han behöver bara hitta den. Men i ärlighetens namn, vet jag inte om han har det.....;) känns ändå som att jag måste hålla modet uppe för hans skull.

Jag fick 3 stora sopsäckar kläder av en väninna att ge till de hemlösa, det var bara det att hon nämnde i sista stund att de inte var tvättade. Jag kom mig inte för med att säga att jag inte ville ta dem då, men man kan ju inte ge bort otvättade kläder. Så nu måste jag ta itu med det hela och börja tvätta gamla avdankade herrkläder..... Jippie!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar