måndag 30 januari 2012

Planering från ovan

Vi som tänkte att vi hade otur med vädret och därför inte kom iväg till Legoland vid de tidigare försöken. Nu visade det sig att det var helt enkelt meningen att vi skulle åka igår och ta med Christophers kompis. Han har en tragisk historia den killen..... Hans pappa är död och hans mamma använder droger. Han är adopterad av sin farmor.

Vi kom i kontakt med dem i somras när de flyttade till farmoderns dotter och hennes familj. De bodde på samma gata som oss en liten stund, men eftersom deras familj utökades med två personer till behövde de ett större hus, så nu bor de i ett annat område inte långt härifrån. Christopher har behållit kontakten med killen.

Farfar dog också för några år sen i sjukdom, och nu när jag ringde om Legoland befann sig Farmodern i en annan stat hos sin andra son som fått en bakterie som ingenting biter på och är i en livshotande situation. Jag pratade med dottern, alltså pojkens faster, som precis kommit hem från sjukhuset också, med en balans-sjukdom, som gör att hon överhuvud taget inte kan stå upp......... Hon var överlycklig att vi kunde ta med killen till Legoland, och nu hjälper jag henne att hämta killen i skolan och köra hem honom tills farmor kommer hem igen.

Hon skulle nog aldrig kommit sig för att be om hjälp om vi inte ändå hade varit i kontakt igår. Så det var inte otur i planeringen, det var perfekt timing skulle jag vilja säga!
Sänd gärna upp en bön för honom som ligger och kämpar för livet, det vore så tragiskt om den här familjen ska förlora en medlem till.

1 kommentar:

  1. Vad jag beundrar dig. Vilken tjänst du får vara i. Tack att jag får läsa här. Kram!

    SvaraRadera