tisdag 17 januari 2012

Hemmaplock och pianospel

Idag drog vardagslivet igång igen. Förra veckan var ju inte hel och man hade den här helgens "fyradagars ledigt" i åtanke. Men nu så..... Vi testade ett nytt inslag i vardagen i morse, fick med mig maken upp kl 6 och så tog vi en morgonpromenad innan allt annat drog igång. Vi får se hur det går.... börjar med varannan dag i ett par veckor och sen satsar vi på varje morgon. Måste bara få i säng nattugglan till make lite tidigare på kvällarna.

Jag har så smått tagit upp klassiskt pianospel igen. Känner hur nyttigt det är för hjärnan att tolka noterna och sen få ut det i händerna. Jag har knagglat mig fram lite på gamla stycken som satt som smort förr i världen..... Men i dag!!!!!! Jag tog inte fram noterna och ett stycke jag inte spelat utantill sen slutet av 80-talet bara satt där. Härlig känsla!! Jag började lite lätt med "Brusa högre lilla å", men vi får se om jag kan avancera vidare. Jag har ju spelat Griegs "Bröllop på Trollhagen" en gång i världen...... men.. nej, jag väntar nog ett tag med den annars tappar jag nog sugen igen;-)

3 kommentarer:

  1. Vad härligt med pianospelet! Tänk att du kan spela så...
    Låter ju toppen med promenaderna med. Sen kan ni avancera med stavar också! :) Eller inte...

    SvaraRadera
  2. Ja du Pernilla, jag har mina stavar med mig när jag går. Får lite kommentarer ibland (när jag går vid en ljusare tidpunkt) som typ "Did you forget your skiis" eller " Are you struggling against our hard winters" osv.... Alltid roar man någon;-)

    SvaraRadera
  3. Stavar är bra! Har själv ett par men blir inte av att jag använder dem mitt inne i stan.. :) De är för de modiga, så är det!

    SvaraRadera