torsdag 26 januari 2012

För den som......

...älskar Gud samverkar allt till det bästa! (Rom 8:28) Inser vilken oerhörd hjälp det är i livet att lita på Gud under alla omständigheter. Alla går vi igenom saker som vi inte riktigt förstår oss på, större eller mindre. Ingenting som händer oss är en överraskning för Gud, han har full koll! En vän gav oss en liknelse om hur en silversmed behandlar silvret för att det ska bli bra. Det doppas i elden, och sen skrapas ett lager av (tror jag det var) och sen ner i elden igen och så håller det på många gånger. Och någon frågade : Hur länge måste du hålla på så? Och svaret var: Tills det är så blankt så jag kan se mitt ansikte i silvret.
Har själv nyligen fått mig ett dopp ner i "elden" och inser ändå att jag är i goda händer.
Det är NÅD!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar