fredag 3 januari 2014

Sjukt

Det var en seg influensa vi drog på oss. Den här veckan var egentligen fylld av roliga saker... I måndags skulle vi till Disneyland. Vi hade bestämt oss för att åka i söndags, dels för att vara lite närmre och för att det är en mysig utflykt. Hade vi inte gett oss iväg redan på söndagen hade det inte blivit något Disneyland, kan jag säga, för på måndagsmorgonen vaknade både Jim och jag upp med influensasymptom. Jim mådde riktigt illa, hade värk i kroppen och feber. Jag hade ont i halsen, mådde också illa, hade ont i huvudet och kände mig allmänt krasslig. Vi var ju ändå på väg, så vi gjorde vårt bästa för att det skulle bli en bra dag för grabbarna. Till råga på allt var det enormt mycket folk där, så köerna var ca en och en halv timma till alla åkturer. (Det kanske var bra i och för sig, vi hade nog knappast pallat mer åkning...) Jag var värst på förmiddagen, och Jim på eftermiddagen, så vi byttes om och försökte hålla igång så gott det gick. Nästa dag var Jim liggande. (jag blir sällan helt däckad av sjukdomar, så jag har hållit igång resten av veckan fast jag känt mig lite risig)  När vi kom hem på kvällskvisten var det Josephs tur. Han satt och hängde över toan i en timme ungefär, men det blev inte mer, sen har han haft ont i halsen, och huvudet och känt sig febrig resten av veckan. Det tråkiga var att vi var bortbjudna både på Nyårsafton och Nyårsdagen, men kunde ju inte gå någonstans med våra baciller förstås. Ett av besöken ombokades tills i morgon, men det går inte heller, för idag vaknade Jim  med 39,5 graders feber. Han är helt utslagen. Vi var hos doktorn och han fick lite medicin för illamående och antibiotika. Här kan man till och med få antibiotika för influensa.... det skulle aldrig gå i Sverige... Det konstigaste tycker jag är att de inte ens tar blodprov, de delar så generöst ut antibiotika till höger och vänster.

Nu laddar jag inför fotbollsturneringen i morgon. Jim brukar ju ta hand om det när det är i en annan stad, jag är inte så bekväm med att åka omkring och leta mig fram.... men, men, nu inser jag verkligen att jag måste, det går inte att skicka iväg en sådan klenben som min sjuka make. Tyvärr måste han åka på söndag, eftersom jag ska spela i kyrkan, så då får vi verkligen tro att han blivit bättre.

Här kommer lite bilder på ett Julpyntat Disneyland





I väntan på Indiana Jones


Här lämnade vi honom några timmar.......







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar