måndag 5 november 2012

En ängel på besök

Igår hade jag en väninna här. Hon är egentligen en gammal vän till Jim, hon och hennes man är svenskar och bor i en annan stat. De kommer till Kalifornien ibland, och hälsade på oss en gång i somras också. Nu var det bara hon och jag, hon ringde och frågade om hon kunde komma, och det kunde hon ju förstås. En anledning till att hon kom var att Gud sagt till henne att göra det.(Sa hon efteråt) Det var ganska rörigt här med migränanfall av värsta sorten, (Joseph var en klippa som satt hos sin bror ända tills han behövde kräkas, då tog jag över;)) Men när allting hade lugnat ner sig, kunde vi börja prata mer på allvar och hon räknade upp grej, efter grej, av sådant som jag själv fått insikt i, eller frågat och bett Gud över, så in i minsta detalj, att det var som att hon hade haft tillgång till mina tankar den senaste veckan! Helt otroligt, vilken bekräftelse från Gud! Det pågick i flera timmar, och kändes ganska overkligt stundtals. Jag förundras över vilken omsorg Gud har om oss, och hur viktigt det verkar vara för honom att vi gör det vi är kallade till. Och vi vill ju inget hellre förstås, än att vara en del av det han gör, var än på jorden vi befinner oss. -Humbled and amazed-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar