tisdag 9 oktober 2012

Tillbaka till plugget

Jag bestämde mig för att ta vara på tiden och läsa upp min gymnasie-engelska. Jag gick bara två-årigt gymnasium (på stenåldern kunde man det), och behöver ett år till engelska för att kunna fortsätta läsa engelska på universitetet. På min tid kunde man även komma sig in på Förskollärarutbildningen om man hade gått "barn och ungdom" på "vårdlinjen", vilket jag gjorde. Då tyckte jag det var helt ok, men efteråt har jag ångrat det valet många gånger. Jag är nöjd med att vara förskollärare, men en tre-årig gymnasielinje hade ju öppnat upp så många fler vägar. Ja, ja, nu kändes det som ett ypperligt tillfälle att ta tag i livet och få det gjort i alla fall, särskilt med tanke på att man som privatperson bara kan få betyg det här året ut. Jag har väntat på böckerna ett bra tag, men idag kom de! Det var riktigt roligt att få sätta igång, jag tycker ju om att gå i skolan! Sen har jag det ju ganska förspänt med att få feed back på det jag gör här hemma, perfekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar