måndag 1 oktober 2012

Jer 17:7-8

"Välsignad är den man som sätter sin lit till Herren, som litar helt till Herren. Han blir som ett träd planterat nära vatten. Det sträcker sina rötter mot bäcken. Det har inget att frukta av hettan, bladen är alltid gröna. Det ängslas inte under torra år, upphör inte att bära frukt."

Det här är ett av mina "livsord". Jag har fått det till mig så många gånger...... Ändå känner jag mig ofta som ett svagt litet gräs-strå som böjer sig för minsta vind. Vi är i en livsfas med många frågor och ständig väntan. Tålamod har aldrig varit en av mina starka sidor. I lördags kände jag igen den stilla rösten som viskade att allt jag behöver göra är att älska och lita på Honom genom varje prövning. Livet återvänder, ingen kan göra mig glad som Jesus! Jag vill bli som ett träd, som står stadigt rotat, som ständigt sträcker sina rötter mot bäcken och får ny kraft, och som inte upphör att bära frukt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar