torsdag 20 februari 2014

Kommit av mig

Ja, jag har visst kommit av mig lite i bloggandet. Det händer så mycket hela tiden så man vet inte vad man ska sätta på print. En liten vardagshistoria kanske......min 12-åriga son kom hem illa berörd igår. Han har tre kompisar som han hänger mycket med. En av dem har nu någonting emot en av de andra (den som Chris hänger mest med) -Jag känner mig som att jag står mitt emellan, sa han igår. De andra tre, förutom han som har problem med en, verkar inte förstå vad som hänt, och Chris känner inte igen anklagelserna som den ena killen får, men han vill absolut inte att någon ska bli ensam, varken han som anklagar eller han som anklagas. Vi bad för honom i morse och skickade iväg honom med ett uppdrag av fred. Vi bekräftade det han gjort igår, han försökte få alla att vara kompisar, och han har ett hjärta för alla tre. Och idag skulle han fortsätta på samma linje. Våra skolor behöver fler fredsmäklare!! Ja, inte bara skolorna, hela samhället så klart. Önskar att vi alla kunde ta oss tid att förstå oss på varandra och se vad som ligger bakom, det skulle lösa många problem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar