söndag 23 februari 2014

Bar-pianist

Igår hade jag en intressant upplevelse, när jag gjorde min debut som barpianist. Vi hade gjort en fin middags-tillställning för ett boende i närheten. Det är en familjecentral, som hjälper kvinnor i processen att behålla/få tillbaka sina barn från staten, när man har hamnat i trubbel. De hjälper också kvinnor som vill behålla sitt barn (istället för att göra abort) men inte ser någon möjlighet. I alla fall, vi hade smyckat lokalen helt fantastiskt tjusig, (inte jag, har inte riktigt den gåvan) maten var helt fantastisk, kvinnorna blev eskorterade av män till sin plats vid bordet, efter att ha fått en ros. Och där i ett hörn satt jag och spelade musik ur mina gömmor från flera olika decennier. Det kändes lite komiskt, nästan som "Örongodis" för er som kommer ihåg. Ganska smörigt......... Det var två sittningar så jag satt nog och klinkade på pianot i ca två och en halv timma. Det var en intensiv känsla av kärlek i lokalen, vi ville få alla att känna sig speciella och älskade. Många var rörda till tårar, och sa att de verkligen kände sig älskade och värdefulla efteråt. Flera av dem kommer till vår kyrka, vi får ju inte dela med oss av Gud till dem där på centret eftersom det är statligt, men de känner ändå av Gud. Och inte minst genom dem som har lärt känna honom och tar med sina vänner på söndagarna. Idag på mötet tog 9 st. emot Jesus för första gången i sina liv, många från centret, men inte alla. Härliga tider!

1 kommentar:

  1. Ljuvligt! Fint att ni är där och låter Guds rike komma andra till del.

    SvaraRadera