lördag 7 december 2013

Stressig början på en fin dag

Idag var det mycket som skulle gå i lås. Vi hade kvinnornas Julfest i kyrkan, ca 100 kvinnor, det blev slutsålt för flera veckor sen, men vi fick inte plats med fler bord. Jag hade lovat att göra en kycklingrätt för 23 pers. Så det var bara att gå upp tidigt och följa ett recept som jag aldrig gjort, kändes viktigt att det blev bra. Sen skulle Christopher till sin fotbollsträning, han ska helst inte missa en enda träning nu i den här specialserien han är i. Jim är på kurs, han åkte i onsdags och kommer hem i morgon eftermiddag. Jim hade kollat med en mamma som kunde skjutsa hem Christopher från träningen, men vi hade inget nummer till henne, känner henne inte, det kändes lite osäkert. Det började småregna lite och då ställer de ofta in träningen, men de kommunicerar till Jims mobil och jag kunde inte få tag i honom...... kände stressnivån gå upp, medan kycklingarna kokade och jag försökte göra mig julfin, samtidigt som jag instruerade Joseph om hur han skulle fixa lunch........ Jag hade också bjudit med en vän till lunchen som jag lovat att hämta. Kycklingen skulle helst va i kyrkan kl 10, och tillställningen började kl 11. Jag fick dispans för att fotbollsträningen började kl 10....... Det funkade i alla fall, träningen blev inte inställd, Chris fick skjuts hem, och jul-lunchen var fantastiskt trevlig! Den enda var att jag sprungit ifrån underredet på min "Crock pot" vet inte vad det heter på svenska? Lång-kokare kanske...... I alla fall den delen som allt sitter i, som har sladden som går in i väggen och håller den varm...... Ingen verkade ha märkt något när jag kom och inte jag heller och när det var över sprang jag omkring och ojade mig över att den var borta........ fick hjälp att leta och var så säker på att den varit med..... När jag kom hem stod den så fint och väntade på mig på bänken ;-)

Jag älskar den här kyrkan och alla fina människor!!!!


Här är Chris, bossen för tillställningen.


Vårt bord som Maureen var ansvarig för


Männen serverade


Några sjungande "Elfs"




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar