lördag 7 december 2013

En gång, ingen gång......

Som man brukar säga: En gång, ingen gång, två gånger, en vana......


Då får man lätt för sig att jag talar om den nybakade lussebullen som ligger där, och att man borde vara duktig och inte äta godsaker. Men så var det inte...... Det handlar om det som är i koppen.... Kaffe.  Slutade ju med kaffet för ca 3 månader sen, och det har gått ganska bra, men jag har varit så trött och hängig och haft värk i kroppen. Kom ihåg vad en barnmorska sa till mig när jag slutade dricka kaffe i samband med en graviditet. Hon sa att jag hade så lågt blodtryck och inte så bra cirkulation, så lite kaffe var bara bra för mig för att få lite bättre fart på cirkulationen. Det var lite samma känsla som när jag slutade med trombyl för ett par år sen... allmän seghet. Satt och somnade i bilen varje eftermiddag när jag väntade på Joseph, och det är inte likt mig. Så efter i måndags när jag började har jag istället känt mig helt speedad! Inte trött på kvällen ens och vaknat flera gånger per natt helt pigg....... Varför ska man behöva ha en så'n överkänslig kropp :-) Ja, som ni förstår blev det inte bara en gång, utan i dag var det tredje gången och jag får väl erkänna mig besegrad av kaffet. Men har i alla fall bestämt att jag inte ska börja med morgonkaffe än på ett tag. En gång om dagen får räcka! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar