fredag 13 september 2013

Kvinnlig frustration

Jag ska börja med att ursäkta mig för eventuella manliga läsare... detta inlägg är fullproppat av hormoner, så dra dig ur medan du kan :-)

Hur mycket ska man behöva stå ut med? är min fråga för dagen.....Jag är så trött på dessa hormoner som gjort mitt liv till en ofrivillig berg och dal bana sen tonåren. De senaste 4-5 åren har det gradvist ökat i intensitet och man vänjer sig så småningom vid det nya tillståndet, med hjälp av Femal Balans och många joggingturer......... På den berömda sidan på nätet "32 symtom på klimakteriet" kan jag bocka av dem alla, och då är jag ändå bara i förstadiet. Mamma Mia! De sista två veckorna har jag varit i en dimma för det var tydligen inte nog med alla vanliga symtom, som är värre två veckor före mens, utan jag fick ännu ett som inte ens finns på listan...... Graviditetsillamående! Jag mådde inte ens så illa när jag var gravid. Samma tid flera eftermiddagar i rad försökte jag med stor koncentration och sammanpressad mun att laga mat och skjutsa barn. Det håller i sig runt fyra timmar. På förmiddagarna var jag helt som vanligt. (Mådde illa på eftermiddagarna när jag väntade barn också) Även att det kändes omöjligt vid 46 års ålder började jag nästan undra om det var en överaskning på gång...... Men sen hittade jag en tråd på nätet där andra desperata medelålders kvinnor lättat sitt hjärta om illamående och andra graviditetssymtom de upplevde. Igår kom mensen och illamåendet blev lite bättre...... Ja ni, mycket ska man stå ut med........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar