fredag 20 september 2013

Hemma

Joseph och jag är lite halvkrassliga......han med sin vanliga, envisa känsla av att vara sjuk (fast det aldrig bryter ut) och jag med min ......... Jim och Christopher åkte iväg på husgrupp, men vi satsar på soffhörnan och en film. Det var längesen vi var hemma en fredagskväll, inte sen vi började gå på familjehusgrupp på fredagskvällar. Just i kväll passade det jättebra eftersom jag ska gå upp 5.20 i morgon för att vara redo att hjälpa till på en mega-garageförsäljning kl 6.00. Vi anordnar det i församlingen för att samla in lite pengar till vår kvinno-retreat om några veckor. De som inte har råd att åka kan då ansöka om lite ekonomiskt bidrag. Det smidiga i det hela är att garaget vi utgår från ligger på vår gata :-) Christopher har match kl 8, så Jim och han måste också upp i ottan. Joseph ska döma men inte förrän 9.30.

Med tanke på den gångna veckan hade det varit skönt med en sovmorgon den här helgen, särskilt för min dyra make.... Han har nämligen gått upp 4.30 varje morgon för att vara med på ett "Cross fit" träningspass mellan kl. 5 och 6...... Alla som känner honom sitter antagligen med hakan nere på knäna just nu........ Inte morgonmänniska..... inte så träningsbenägen...... Jag är mäkta imponerad. Så inte nog med tidiga morgnar hela veckan och 6.30 i morgon, nej då, han ska även vara i kyrkan kl 6 på söndag morgon för att vara med på en outreach på militärbasen utanför Oceanside......Och så var det måndag morgon och ny vecka med 4.30!!! That's my husband! (Jag kanske ska nämna att han erbjöd sig att jobba på garageförsäljningen istället för mig också......han tyckte att jag behövde sova;-), men där sa jag ifrån, någon måtta får det vara) Och nu raskt vidare till TV-soffan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar