tisdag 3 september 2013

En ny tid

Vi står inför en stor förändring i livet. Jim har blivit av med sitt jobb. Han jobbar september ut och sen vet vi ingenting...... Vi har vetat om det i en månad, så vi har någorlunda landat i tankarna. Det är väl detta som är livets berg och dalbana....Man kliver på och hoppas på det bästa och har roligt under vissa passage, men looparna är inte lika uppskattade......Vi tycker att det är spännande, mitt i allt, att se vad som ska komma. För mig verkar det enda sättet att få jobb vara genom kontakter. Alla jobb kräver erfarenhet, och för att få jobba i skolans värld måste jag läsa upp för att få min "California behörighet" Vi var ju i samma läge för 2,5 år sen när vi först kom hit. Det blev så tydligt för oss då, och även vid andra tillfällen, att Gud har en plan med allt och att han inte lämnar oss i sticket. Därför är vi vid gott mod. Men visst oroar man sig lite då och då när det närmar sig.....

Idag upptäckte jag att jag kanske har ett problem med mina engelska studier. Tydligen är inte examinationerna on line. Man kan gå till andra universitet i Sverige, men med tidszonerna är det inte säkert att det är möjligt att genomföra utomlands...... Har skickat ett brev får se vad de säger.

2 kommentarer:

  1. Då ber vi! :-) Gud är med! kramar!

    SvaraRadera
  2. Kom på att jag inte kollat din blogg på länge. Det var väl inte riktigt de här nyheterna vi hade förväntat oss... Oj, vad tråkigt!!! Och vad jobbigt... Nu när det verkar ha löst sig på kyrk-fronten så strular jobb-fronten. Kan inte ni bara ha medvind under en lite längre period???

    Vi ska be för er! Hoppas Gud har nåt spännande i bagaget :) Hälsa hela familjen.

    Stora kramar Maria

    SvaraRadera