tisdag 2 april 2013

Påskhelgen

Nu är ledigheten och påsken slut. Vi hade en ganska intensiv helg med kyrka, fotboll, släktingar och renovering. Nu har vi i alla fall skrivit kontrakt med ett företag som ska fixa badrummet. Dyrt men skönt att få det gjort. Eftersom vi inte kommer åt garderoben har jag ett hörn i sovrummet som blivit till ett klädberg...... Det finns några väskor därunder, men.......... Igår när jag lyfte upp jeansen jag skulle ha på mig, hoppade en kraftig spindel ur dem och sprang iväg. Det ska bli så skönt att få det gjort!!

I lördags var vi på fotbollsplanen hela dagen, Joseph hade två matcher att döma, Christopher hade en tid för fotografering, en för match och så hade vi bestämt en tid för återregistrering tillsammans med en annan familj. (man måste komma dit tillsammans om man vill ha sina barn i samma lag) Vi hade 5 olika tider att passa mellan 11.30 och 14.15......... här firas inte påskafton, man väntar snällt tills påskdagen. Som JIm brukade säga när vi bodde i Sverige: "Ni firar och är glada medan Jesus fortfarande ligger i graven". Vi fuskade lite i lördags med de svenska påskäggen, men i söndags var det easter egg hunt hos Aunt Lauri på traditionellt vis.

Lite bilder från helgen......


Linjedomare

Aunt Lauris trädgård var full av små plastägg, (med godis i) Det tävlas om vem som hittar flest.
Victoria blev den lyckliga vinnaren....... (bra jobbat till våra grabbar som hade blivit tillsagda att inte ta något de hittade på låg nivå;-))
Lilly brydde sig inte så mycket, hon var nöjd med att bara utforska farmors trädgård.

Påsktårta

Tyvärr har jag inga bilder från kyrkan. Vi hade en jättebra samling på långfredagskvällen, och så en på söndag förmiddag. Vi trivs verkligen i vår nya kyrka. Jag får ta lite bilder en annan gång. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar