lördag 13 april 2013

Nästan en vecka senare...

Nu blir det visst långt mellan inläggen....... Det har varit en fullbokad vecka. Två förmiddagar gick åt till att sälja böcker som volontär i skolan. De hade en bokförsäljning för elever och föräldrar hela veckan. En förmiddag var det bibelstudie. Två andra förmiddagar gick åt till läkarbesök. Ett var mammografi, och det andra var med Joseph. Han har varit krasslig i flera månader fram och tillbaka. Har en bacill, som han inte blir av med, eller så åker han på nytt hela tiden.......... Den här gången togs det lite prover i alla fall, så nu känner jag mig lugnare.(Har inte fått svar än) Han var bättre ett par dagar den här veckan, men idag blev det sämre igen, med lite temp och ont i halsen. Till råga på allt stod han ute i kylan i 5 timmar i morse, som fotbollsdomare. Han har bara t-shirt och shorts på sig när han dömer....... Hoppas han känner sig bättre snart, eller att man åtminstone får reda på vad det beror på. På eftermiddagarna är det läxläsning, snabba biblioteksbesök och träningar som gäller......som hos de flesta barnfamiljer.

Idag var det tidig match, så Christopher hann med ett kalas också. Jim och jag har varit ute och ätit i kväll med två andra par. Riktigt trevligt!! (Men jag måste ändå erkänna så här lite offentligt att jag verkligen inte gillar mexikansk mat;-))

Om jag jämför med ett år tillbaka i tiden, så är skillnaden enorm. Då svettades vi över huruvida vi skulle få det här huset eller ej, hade inte alla praktiska bitar på plats. Nu flyter det på på ett helt annat sätt och jag trivs! Så skönt att kunna säga det! Vi får dela med oss av de vi är i församlingen och börjar få vänner. Jag som trodde att Amerikanarna var så svåra att lära känna, men så är det inte alls nu. Vi hamnade bara i ett sammanhang som var annorlunda i början. Jag har anmält mig till ett mentorprogram i kyrkan. Det innebär att jag ska försöka hjälpa och vägleda någon som är nyare i sin tro och som behöver hjälp och stöd på vägen. Det känns jättespännande! Jag ska också ta hand om lovsången (en stund när man sjunger sånger till Gud, för den oinvigde) på bibelstudierna. Det ser jag verkligen fram emot! När vi hade varit här ca 10 månader fastnade jag vid ett bibelställe en dag: 2 Kung. 19:29 "Man ska detta år äta vad som växer upp av spillsäd, och nästa år av självvuxen säd, men det tredje året ska ni så och skörda, plantera vingårdar och äta dess frukt." Det var taget ur sitt samanhang när jag läste det, så jag tog det med en nypa salt, men har ändå haft det i bakhuvudet de här åren. Så kom jag och tänka på det idag igen........ Nu är det tredje året och det händer en massa spännande saker! Så tacksam att jag får vara på vandring med Jesus, på väg, vart än han vill föra mig.........


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar