fredag 26 april 2013

Lättad...

Blev inkallad till mammografin igen, då de trodde sig ha sett ngt... Jag var inte så nervös innan eftersom jag har fått gå tillbaka förut och det har inte varit något. Men idag var det annorlunda, bilderna fick tas om och om...... sen blev det ultraljud och sen skulle jag prata med doktorn. När jag låg på ultraljudet och hon tog ett visst ställe ur alla synvinklar och verkade så allvarlig.... (man kollar verkligen in och försöker avläsa personalen vid de tillfällena), då kände jag oron komma krypande. Hon gick och visade doktorn, kom tillbaka.... visade doktorn och kom tillbaka. Så kom hon in sista gången med ett helt annat uttryck i ansiktet; "Vi vill inte se dig mera nu, inte förrän om ett år..... Du behöver inte gå till doktorn, du kan gå hem!" Oh, vad lättad jag blev! Och kände att jag nog hade stressat upp mig mer än jag trott.

2 kommentarer:

  1. Vad skönt att allt var väl!

    mvh Henrik

    SvaraRadera
  2. Underbart att du blev hemskickad utan att de hittat något farligt och de verkar ju titta noga. Bra det.
    Kram!

    SvaraRadera