söndag 3 februari 2013

Superbowlparty

Nu har jag avklarat mitt första superbowlparty. Första året kollade vi själva hemma och förra året kommer jag inte ens ihåg att det var "Superbowl Sunday"....... Det är alltså den stora finalen på Amerikansk fotboll. Jag sitter och stirrar på TV:n, men fattar absolut inte vad som är meningen med denna sport. Det var i alla fall trevligt att vara bortbjuden, det var ett helt gäng där från nya kyrkan. I fredags var vi också bortbjudna, till pastorsfamiljen i kyrkan. (De som bor på samma gata som oss) Det är helt klart mer socialt liv i den här församlingen. Det är också lättare nu eftersom man känner till kulturen. Känner ingen press, utan är ganska viss om att jag kommer att lära känna folk lite djupare tids nog.

Näej hörni, nu tar jag och sätter på SVT play och Melodifestivalen, för att känna var jag trots allt hör hemma;-)

1 kommentar: