torsdag 21 februari 2013

Skrapa staket till 80-talstoner

Vi börjar äntligen nå slutet av vår garageröjning. Hittade förstås lite smått och gott som man brukar, när man rotar bland sina tillhörigheter. Jag hittade bl a några kassettband. Trodde inte jag hade någon apparatur som spelar kassetter kvar....men hittade även en gammal kvarglömd kassettspelare i garaget:-) Planen för dagen var att skrapa staketet som ska målas om. Jag tog därför med mig min 80-talsmusik ut och lät även grannarna njuta av den........ Ingemar Johansson var det som spelades för fullt, och helt plötsligt befann jag mig inte alls i Kalifornien utan i Vårdsbergs kapell utanför Linköping, där jag bodde 1989-1993. Så mycket nostalgi....
Det är så intressant att blicka tillbaka på livet, komma ihåg vad man tänkte då, alla drömmar och ideér man hade när man var typ 20 år. Det blev så mycket mer än vad jag hade tänkt mig då, när jag bodde ute på landet för mig själv.(och katten, förstås) Det började med att jag åkte till Stockholm för att gå på bibelskola i 3 månader...... Sen blev jag kvar, träffade Jim så småningom, flyttade till Ryssland, och så till Norrköping, fick 2 härliga söner, och nu i U.S.A. Undrar hur livets äventyr ser ut i fortsättningen........



Sen kom regnet...... får fortsätta en annan dag när det torkat upp lite......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar