torsdag 6 december 2012

Spridda tankar

Ja, här sitter jag i t-shirt och shorts (21 grader) och har så svårt att föreställa mig det snökaos som det pratas om i Sverige dessa dagar....... Hoppas det hinner lugna ner sig lite och vägarna hinner röjas innan vi kommer, det var ju en stund sen jag körde i snö, närmare bestämt 2 år sen..... Men innan vi gör oss klara att åka, har vi ett rejält jul-kalas att styra till med. Jims släkt har alltid en julfest och i år har vi bjudit in alla hit. Börjar nästan känna som en av fastrarna sa: -Klarar du av det, då? ;-) Det är nog så att annan erfarenhet för många kan uppfattas som ingen erfarenhet. Jag kan ju oftast inte deras recept, eller vad och hur växter planteras här och liknande saker. Däremot är jag ganska van vid att laga mat efter svenska seder, och har haft trädgård i Sverige osv.......Större kalas har jag väl också klarat av, men det känns lite extra viktigt den här gången. Hoppas att allt går vägen!
Jim har varit bortrest några dagar, men kommer hem i kväll som tur är. Vi har haft lite röriga nätter. Jag har svårt att sova ibland, med sviktande hormonnivåer i kroppen, i natt hade Joseph känslan av att han hade ett djur i sängen, så han var vettskrämd, även i min säng. Så fort jag rörde mig var han färdig att hoppas ur sitt eget skinn av rädsla. Jag har gått igenom allt i och under hans säng nu och kan verkligen inte hitta något...... I går natt hade vi inbrott i bilen, GPS:en blev stulen:( Jag hade för en enda gångs skull glömt att låsa bilen, så då var de påpassliga...... GPS:n har liksom blivit min livlina här........Nu får jag väl läsa karta, eller nå't.......

1 kommentar:

  1. Ing-Marie -du är en finfin värdinna!!
    Hoppas ni får sovaa bättre och at resan "hem" går bra!! Kram, vi ses snart! /Anna

    SvaraRadera