tisdag 11 december 2012

Släktens julfest

Festen blev lyckad!! Alla var så glada och nöjda! Det var så mycket mat och mina svenska bidrag blev väl mottagna. Speciellt skinkan med vanlig svensk griljering blev en hit. Potatisgratängen och de svenska köttbullarna var också favoriter.
Två mostrar och en kusin

Ännu en moster.

Sen var det syskon, kusiner, kusinbarn, och kusinbarnbarn.......


Presentlek som involverade gammal som ung. Alla slogs om en fin blå låda. Joseph stod som slutlig ägare av den. Det visade sig vara en gummiboll;-)

Jag blev helt förskräckt när jag skulle griljera skinkan och upptäckte att den hade ben!!! Har aldrig hanterat en skinka med ben förut. I det läget var det inget att göra åt. Den blev ju jättegod, det var bara det att man fick skära upp den på tvären. Kunde inte låta bli att agera "flintstone" så där i efterhand.......(Trodde att jag hade ett rejälare tag i benet än vad jag hade......#finfrökenfasoner)

Nu har vi ställt om fokus, nu är det Sverige-resan som dominerar vår tid. Tyvärr började barnen bli lite krassliga igår, hoppas de piggar på sig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar